Piłka z wbudowanym chipem może zostać wprowadzona w Premier League już w przyszłym sezonie – poinformowała angielska federacja piłkarska (FA). – Ta technologia byłaby krokiem milowym dla całej dyscypliny – stwierdził sekretarz generalny, Alex Horne.
Aktualnie trwają testy dziewięciu rozwiązań technicznych – przeprowadza je dla FIFA niezależna agencja. Na ich podstawie podjęta zostanie decyzja o ewentualnych zmianach.
– Sędziemu łatwo popełnić błąd i nie dostrzec, czy piłka przekroczyła linię, czy też nie. Wszyscy pamiętają wiele przykładów takich pomyłek. Musimy zrobić coś, by pomóc arbitrom podejmować prawidłowe decyzje – powiedział Horne.
Popierają go menedżerowie angielskich drużyn. – Każde rozwiązanie minimalizujące ryzyko błędnej decyzji z pewnością będzie ciepło przyjęte – powiedział trener Liverpoolu, Kenny Dalglish. Tego samego zdania jest opiekun Boltonu, Owen Coyle. – Jeśli miałbym wybrać jedną rzecz, którą mógłbym wprowadzić do przepisów – byłaby to właśnie technologia pozwalająca stwierdzić, czy piłka minęła linię bramkową – stwierdził.
FIFA była dotąd przeciwna wprowadzaniu nowych rozwiązań technicznych na boiska. Zmieniło się to po meczu Anglia – Niemcy 1/8 finału MŚ w RPA. Po strzale Franka Lamparda piłka wyraźnie odbiła się już za linią bramkową, ale sędziowie nie uznali gola.
Nawet, jeśli międzynarodowa federacja piłkarska zdecyduje się na zmiany, jedno jest pewne – nie zostaną one wprowadzone wcześniej, niż w lipcu 2012 roku. A to oznacza, że podczas mistrzostw Europy w Polsce i na Ukrainie może dojść do pomyłek podobnych do tej z zeszłorocznego mundialu.
Zobacz także: Będzie ulica imienia Ikera Casillasa
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.